Знаменні імена історії науки ОНТУ – О.Ф.Фан-Юнг

28 лютого 2024р. на кафедрі відбулась зустріч викладачів та студентів у змішаному режимі, яка була присвячена 115-річниці з дня народження видатного вченого  Олександра Фроймовича Фан-Юнга (1909-1988).

Студенти групи ТМ-35 – Третьякова Анастасія, Єрохіна Аліна і Щербула Маргарита під керівництвом доц. Доценко Н.В. підготовули презентацію, яка представила життєвий шлях вченого, його наукових досягнень, що безпосередньо пов’язані з нашим університетом.

Створити точковий рисунок

О.Ф. Фан-Юнг у 1927 р. вступив до Технікуму прикладної хімії (пізніше Одеський харчовий інститут) на спеціальність «Технологія консервування». Після закінчання навчання отримав диплом інженера-технолога і працював на консервних заводах Одеси, Тирасполя і Херсона. На виробництві О.Ф. Фан-Юнг побачив багато питань, які виникали із-за невідповідностей проєктних рішень при впровадженні нових технологій і вже з 1936р. в нашому інституті почав працювати над їх вирішенням. Він багато наукових робіт присвятив розробці алгоритмів проєктування заводів для переробки плодів і овочів, які були втілені в його підручник “Проєктування консервних заводів”, за яким навчались декілька поколінь консервщиків.

                                                                  Створити точковий рисунок2 Створити точковий рисунок3

Саме про глибоку системну підготовку  спеціалістів для переробної галузі під керівництвом Фан-Юнга згадувала проф. кафедри ХХЕтаБ Пилипенко Л.М. Вона згадувала інтелегентність вченого, його тактовність у спілкуванні із студентами. Проф. кафедри ТРіОХ Тележенко Л.М. теж підтримала її спогадами і підкреслила великий вклад професора Фан-Юнга у сучасні технології виробництва соків.  Наукова робота професора О. Ф. Фан-Юнга була пов’язана з виробництвом соків, виготовленням напоїв з плодових та овочевих соків, отриманням пектину і застосуванням його для консервів профілактичного призначення, вивченням різних способів консервування рослинної сировини та проєктуванням консервних заводів.

Створити точковий рисунок4 Створити точковий рисунок5 Створити точковий рисунок7

Атмосфера зустрічі була невимушеною: викладачам було цікаво згадувати підручники, за якими опановували спеціальність, дізнаватись про життєвий шлях вченого,  а студенти змогли через живі спогади долучитись до історії нашого університету. Саме на таких прикладах можна відслідкувати становлення наукових шкіл і завдяки поєднанню їх традицій та іноваційних  підходів вдосконалюється сучасна система освіти в ОНТУ.